استانداری مکه

آل سعود سر زمین وحی را بنام خودش کرده! در حالیکه از استانهای ایران بوده است و لذا استاندار مکه باید عوض شود

استانداری مکه

آل سعود سر زمین وحی را بنام خودش کرده! در حالیکه از استانهای ایران بوده است و لذا استاندار مکه باید عوض شود

تکرار حادثه خاشقچی

فعال زن عربستانی از ترس تکرار حادثه خاشقچی دعوت سفارت سعودی را رد کرد

فعال زن عربستانی از ترس تکرار حادثه خاشقچی دعوت سفارت سعودی را رد کرد


فعال حقوق بشر عربستانی که از سوی سفیر این کشور در واشنگتن به ساختمان سفارت ریاض دعوت شده بود، این دعوت را رد کرد.

العالم _ عربستان سعودی

در چند روز گذشته «ریما بنت بندر» سفیر زن سعودی در واشنگتن از «منال الشریف» فعال حقوق بشر عربستانی که به آمریکا فرار کرده، خواسته بود تا با او گفت‌و‌گویی داشته باشد.

به نوشته پایگاه خبری عربی۲۱، «منال الشریف» که تا کنون جوایز بسیاری برای حمایت از حقوق زنان در عربستان سعودی کسب کرده با انتشار ویدئویی از این دعوت استقبال کرد و آن را نقطه تحول خوبی دانست.

او در این ویدئو گفت که در گفت‌و‌گو با سفیر سعودی، خواسته‌های بسیاری را مطرح خواهد کرد که یکی از آن‌ها آزادی بی قید و شرط فعالان زن عربستانی و تمامی زندانیان آزادی بیان است.

او همچنین گفت که خواستار برداشته شدن ممنوعیت سفر خانواده‌های بازداشت شدگان است.

این فعال حقوق بشر عربستانی اما شرط کرد که گفت‌و‌گو در داخل ساختمان سفارت سعودی در واشنگتن را نمی‌پذیرد و خواستار انجام گفت‌و‌گو در خارج از سفارت است.

«منال الشریف» پیش از این در سپتامبر ۲۰۱۷ گفته بود که «سعود القحطانی» مشاور سابق دیوان پادشاهی سعودی که در ماجرای قتل خاشقچی نقش اساسی داشته، تلاش کرده او را به عربستان باز گرداند.

پس از قتل جمال خاشقچی در کنسولگری سعودی در استانبول، بسیاری از فعالان حقوق بشر عربستانی در کشورهای دیگر، از حضور در اماکن دیپلماتیک این کشور خودداری می‌کنند.

آیا ایرانی ها سیاهپوست هستند؟

ایران به دلیل وسعت مساحت و تاریخ، دارای اقوام گوناگون و نژادهای زیادی است. همه آنها هزاران سال است که: در کنار هم زندگی می کنند و: هیچ نژادی بر دیگری برتری ندارد. درک این موضوع برای: رژیم های اپارتاید یا نژاد پرستی مثل: امریکا یا اروپا مشکل است، اما اگر انها به واقعیت موضوع پی ببرند، خواهند دید که در اشتباه بزرگی هستند.  ادامه مطلب ...

دولت سعودی را تکذیب کردند


فرزندان «جمال خاشقجی» دریافت پول و خانه از دولت سعودی را تکذیب کردند

دیدار خانواده جمال خاشقجی با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی، آرشیو

فرزندان جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که در کنسولگری این کشور در استانبول به قتل رسید، گزارش‌ها درباره دریافت پول و خانه از حکومت عربستان سعودی را تکذیب کردند.

به گزارش رویترز، در بیانیه‌ای که از سوی فرزند بزرگ‌تر جمال خاشقجی، صلاح، در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد، آمده است: «در حال حاضر دادگاه در حال برگزاری است و هیچ‌گونه گفت‌وگویی درباره چنین مواردی انجام نشده یا در حال انجام نیست.»

پیشتر روزنامه واشنگتن‌پست گزارش کرده بود که دولت عربستان سعودی به فرزندان جمال خاشقجی خانه‌های مجلل داده و آن‌ها همچنین پول‌های کلان ماهانه نیز دریافت می‌کنند. براساس این گزارش دولت عربستان سعودی این پول‌ها و املاک مجلل را برای جبران به قتل رسیدن جمال خاشقجی، به فرزندان آنها می دهد.

واشنگتن پست آن زمان نوشته بود که هدف از پرداخت این مبالغ کلان، منصرف کردن فرزندان خاشقجی از انتقاد کردن از پادشاهی عربستان و یا محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، است.

عربستان در آشوب

چهار مهاجم مسلح به یک گذرگاه امنیتی در شرق عربستان سعودی حمله کردند

عکس از آرشیو

یک گذرگاه امنیتی در شرق عربستان سعودی روز یکشنبه ۱۸ فروردین هدف حمله چهار فرد مسلح قرار گرفت که با واکنش نیروهای امنیتی روبرو شد.

به گزارش تلویزیون دولتی العربیه، این پست ایست بازرسی در اتوبان «أبو حدریة» واقع شده است که استان شرقی عربستان را به بحرین متصل می‌کند.

بر اساس این گزارش، دو تن از مهاجمان مسلح در درگیری با نیروهای امنیتی حاضر در محل کشته و دو تن دیگر بازداشت شدند.

فعالان زن سعودی

شکنجه و اذیت و آزار جنسی فعالان زن سعودی توسط بازپرسان

فعالان زن سعودی که در بازداشت به سر می برند اعلام کردند که توسط بازپرسان سعودی تحت شکنجه و اذیت و آزار جنسی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، فعالان زن سعودی که بیش از یک سال است که در بازداشت به سر می‌برند در جلسه دادگاه روز چهارشنبه اعلام کردند که توسط بازپرسان سعودی تحت شکنجه و اذیت و آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

این فعالان زن سعودی اعلام کردند که بازپرسان از شوک الکتریکی و شلاق علیه آنها استفاده کرده‌اند.

نیروهای سعودی تعدادی از فعالان زن سعودی را به بهانه‌های واهی طی یک سال قبل بازداشت کرده و جلسه‌های محاکمه آنها را به دور از رسانه‌ها و در خفا برگزار می‌کنند.

پیش‌تر نیز نهادهای بین‌المللی نسبت به اوضاع بد زنان زندانی در عربستان و شکنجه آنها انتقاد کرده بودند.