استانداری مکه

آل سعود سر زمین وحی را بنام خودش کرده! در حالیکه از استانهای ایران بوده است و لذا استاندار مکه باید عوض شود

استانداری مکه

آل سعود سر زمین وحی را بنام خودش کرده! در حالیکه از استانهای ایران بوده است و لذا استاندار مکه باید عوض شود

خودزنی به روش یازده سپتامبر.

انفجار کشتی های عربستان و امارات، یک خودزنی از نوع یازده سپتامبر بود: زیرا که عربها دیگر نفتی برای صادرات ندارند. و از سوی دیگر مطالبات آمریکا را نیز، نمی توانند بپردازند لذا مجبور شدند با انفجار این کشتی ها، اولا نشان دهند که هنوز نفت دارند! و در حال صادرات بوده، که آتش گرفته! ثانیا مشتریان را به جای نفت، به شرکتهای بیمه احاله دهند. از سوی دیگر ایران و دیگر کشورهای خط مقاومت را، مسئول این انفجارات اعلام کنند!  ادامه مطلب ...

درگیری ها در یکی از مناطق شیعه نشین


هشت نفر در شرق عربستان کشته شدند؛ مقامات سعودی کشته‌ها را «تروریست» نامیدند

کشته ها از جزیره تاروت در شرق استان قطیف هستند که از قطب های شیعیان در کشور عربستان است.

دولت عربستان اعلام کرد که در درگیری ها در یکی از مناطق شیعه نشین شرق این کشور دست کم هشت نفر کشته شدند. دولت عربستان آنها را «تروریست» نامیده است.

وزارت کشور عربستان یکشنبه ۲۲ اردیبهشت اعلام کرد برخورد نیروهای امنیتی با افراد مسلح در منطقه شیعه‌نشین در جزیره تاروت در شرق استان قطیف صورت گرفته است.

جزئیات زیادی در رسانه های عربستان در این مورد بیان نشده و تنها گزارش وزارت کشور می گوید نیروهای امنیتی بعد از اطلاع درباره فعالیت «یک گروه تروریستی» به منطقه رفتند و با مقاومت این گروه، تیراندازی صورت گرفت که هشت فرد مسلح کشته شدند.

استان قطیف که یکی از مناطق تولید نفت عربستان است، از قطب های شیعیان در این کشور است.

این درگیری دو هفته بعد از گردن زدن ۳۷ شیعه در این کشور به اتهام جرائم امنیتی و تروریستی صورت گرفته است.

اقدام اخیر عربستان سعودی در اعدام ۳۷ نفر و به صلیب کشیدن یک نفر، واکنش‌های جهانی از جمله عفو بین‌الملل را در پی داشته است.

إنهم یجلبون النفط إلى الطاولات

هفتاد سال است که دولت ها شعار: اقتصاد منهای نفت می دهند! اخیرا نیز در حلسه فعالان سیاسی، این شعار تاکید شد! در حالیکه نمی دانند منظورشان چیست، و چه دسته گلی به آب می دهند! اگر درمان اقتصاد ایران این فرمول بود، تا حالا نتیجه می داد. وقتی یک دارو را دوبار امتحان شد، و نتیجه نداد نباید اصرار کرد! ولی اقایان هفتاد سال است که می گویند. فقط براساس یک باور زشت یک ملی گرا! و فکر می کنند: افتخار دارد که مردم را، از پول نفت دور کنند!  ادامه مطلب ...

واکنش الحوثی به اظهارات وزیر خارجه آمریکا

واکنش الحوثی به اظهارات وزیر خارجه آمریکا


محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلابی یمن گفت که اظهارات مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره صلح در یمن گمراه کننده است.

العالم - یمن

وی افزود: پامپئو نماینده سیاست دولت آمریکا که قانون کنگره برای توقف حمایت از ائتلاف عربی علیه یمن را رد کرده است به شمار می رود و هرگونه اظهار نظری از سوی او خدمت به مخالفان توقف تجاوز علیه یمن به شمار می رود تا از این طریق پول‌های کشورهای عربی خلیج فارس به خزانه آمریکا سرازیر شود.

الحوثی اظهار داشت: اظهارات پامپئو نشان می دهد که نشست چهارجانبه آمریکا، انگلیس، امارات متحده عربی و عربستان سعودی در لندن برای تشدید تجاوز به یمن بود نه برای صلح و دیدار نماینده سازمان ملل با جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس نمایشی بود.

وزیر خارجه امریکا روز دوشنبه در مصاحبه با پایگاه خبری هیل از اقدامات کاخ سفید در حمایت از ائتلاف سعودی در جنگ یمن دفاع کرد.

پامیئو در خصوص دلایل حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن مدعی شد: «حوثی‌ها طی حملات موشکی خود فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض را نیز هدف قرار داده‌اند. هواپیماهایی که از این فرودگاه پرواز می‌کنند، در معرض خطر قرار دارند و دولت آمریکا وظیفه دارد از شهروندان خود دفاع کند. ما از سعودی‌ها حمایت می‌کنیم زیرا آنها برای مهار این موشک‌های خطرناک تلاش می‌کنند و این کاملاً در راستای منافع ملی آمریکاست.»

کنگره آمریکا چندی پیش با تصویب قطعنامه‌ای از دولت ترامپ خواست به حمایت خود از ائتلاف سعودی در جنگ یمن خاتمه دهد اما ترامپ بلافاصله این قطعنامه را وتو کرد و نشان داد که برای حمایت از سعودی‌ها در جنگ یمن کاملاً مصمم است.